L'altre dia estiguérem debatent sobre la ràdio educativa, un projecte d'introducció de tecnologies educatives a l'escola.
Aquest projecte consisteix a crear contingut a l'aula en forma de podcast i compartir-lo en internet perquè altra gent puga escoltar-lo. Açò apropa l'entorn a l'escola, millora les relacions entre escoles i obri portes a col·laboracions amb altres ràdios més grans com les locals, autonòmiques, inclús nacionals.
Veiérem també un projecte a Catalunya de ràdio educativa que forma part del pla XTEC. La secció de la ràdio de XTEC es pot consultar a aquest enllaç.
Aquest projecte donà l'oportunitat a les escoles de Catalunya que introduïren el programes de ràdio dins de l'horari escolar amb la finalitat de millorar les competències comunicatives, lingüístiques i tècniques de l'alumnat.
Hui en dia, poques eines fan falta per a crear contingut sonor o visual. Poc més que un bon micròfon i un programa de gravació o un telèfon mòbil i un programa d'edició són necessaris per a dur a terme aquesta tasca.
A més, realitzar contingut perquè tota la gent que vulga ho puga veure és molt més motivant que la feina que es queda dins les 4 parets de l'aula.
El mateix exemple poden ser els videolits, xicotetes peces audiovisuals basades (generalment) en un text literari i que pretén representar allò que el mateix text diu. Aquest és un exemple de videolit:
Les col·laboracions a ràdios locals o més importants suposa una clara motivació per a l'alumnat. Millora així les ganes de fer les tasques bé i intentar millorar-les cada volta. Compartir les experiències amb altres alumnes o altres membres de l'entorn o de la comunitat educativa pot servir per a apropar l'entorn al centre, el centre a altres centres i millorar mútuament les dinàmiques que ocórreguen.
Es comentà a classe la possibilitat que l'audiovisual millore en major proporció la motivació que allò que és només sonor. Perquè un programa de ràdio es transforme en contingut audiovisual no cal més que connectar una càmera que grave als alumnes mentre fan el programa i als tècnics mentre utilitzen els mescladors.
A la Comunitat Valenciana existeixen també exemples de ràdio educativa, com poden ser als col·legis de Burjassot, Aldaia, Mislata, etc.
Què opineu vosaltres sobre aquests projectes? Quines competències a part de les ja mencionades es treballen també en aquests projectes? Havíeu sentit alguna volta el concepte videolit?
Fins a la pròxima FanaTICs!
No hay comentarios:
Publicar un comentario